شیک پوش
شیک پوش

رنگ پوست و لباس

رنگ پوست و لباس

رنگ پوست در انتخاب لباس مجلسی بسیار موثر است. اگر پوستی با رنگ های گرم دارید لباس هایی با تنوع رنگی های زرد، قرمز و قهوه ای به شما می آید و این در صورتی است که به افرادی با پوست های خنک تر رنگ های آبی، سبز و بنفش می آید.

روش های مختلفی وجود دارد  برای اینکه بفهمید پوست شما گرم است یا میانه یا خنک، این است که ما در اینجا به دو مورد اشاره میکنیم: روش اول این است که به رگ های بازویتان نگاه کنید. اگر رنگ آنها به آبی می زد پوست شما خنک است و اگر به سبز می زد پوست شما گرم است.

روش دیگر این است که چک کردن این قضیه است که به شما تیپ های مشکی و سفید بیشتر می آید یا قهوه ای و کرم.

اگر اولی بودید پوست شما سرد است و اگر دومی، گرم است. روش هایی که گفته شد علاوه بر اینکه مهم است به سلیقه ی شما هم بستگی دارد و نباید با آن رنگ های انتخابی خودتان را حذف کنید.

 

با لباس‌ های مجلسی چه کنیم؟

 

لباس‌ های مجلسی شبیه به لباس ‌های روزمره‌ی ما نیستن که مدام مورد استفاده قرار می‌ گیرند و شست و شو می‌ شوند و نگهداری و مراقبت از آن ها راه و روش ‌هایی داره که لازمه مورد توجه همه ی خانم‌ ها قرار بگیرد. به ‌ویژه گرون قیمت بودن بعضی از آن ها باعث می شود که افراد درباره‌ی لباس‌ های مجلسیشون وسواس بیشتری داشته باشند و انرژی بیشتری رو صرف مراقبت از آن ها  کنند.

بررسی لباس پس از پایان مهمانی

 

وقتی مهمانی به پایان رسید و با لباس مجلسیتون به خونه بر‌می‌گردید، تمام لباس رو با دقت زیاد بررسی کنید تا تمام لکه‌ ها و یا حتی پارگی ‌ها احتمالی رو ببینید و بلافاصله نسبت به تمیز کردن و یا تعمیر کردن پارگی‌ ها اقدام کنید.

به این منظور می ‌توانید از پاک کننده‌ هایی که در خونه دارید استفاده کنید و یا لباستان رو برای شست‌و‌شوی حرفه‌ای، به یک خشک‌شویی امن و مطمین بسپارید.

در مورد سوراخ‌ ها و پارگی‌ های احتمالی هم نگران نباشید و از خیاط‌ ها و یا افراد با‌ تجربه در امر دوخت ‌و دوز کمک بگیرید تا اون‌ها رو براتون از بین ببرند و لباس رو به شکل اولیه برگردوند.

بعد از تمییز کردن لباس و برطرف کردن پارگی‌ ها، آن را در جعبه و یا رخت ‌آویز مناسب در داخل کمد لباس قرار دهید و مطمئن بشوید که لباس از فضای کافی برخوردار است ، یعنی در کمد لباس جای کافی برای آویزان کردن لباس‌ های مجلسی وجود داشته باشد و آن ها رو تو فضایی تنگ و به‌ صورت فشرده قرار ندهید.

لازم است بدانید که لباس ‌های مجلسی نیاز به هوادهی و شست‌ و‌ شوی منظم به کمک بخار دارند. یعنی چند وقت یک بار  لباس‌های مجلسی را از کمد بیرون اورده  و آن ها را برای چند دقیقه در‌معرض نور خورشید قرار بدهید و یا بعضی از  آن ها  را به ‌کمک بخار شست ‌و شو دهید تا حالت اولیه ‌ی خودش را حفظ کند و دچار کهنگی و فرسودگی نشود.

از کاور مناسب و مواد رطوبت گیر استفاده کنید

لباس ‌های مجلسی را با کاورهای پارچه‌ای یا پلاستیکی بپوشانید. این مساله به ویژه در مورد لباس‌ های جیر، چرم و یا سنگ‌ دوزی شده از اهمیت بیشتری برخوردار است و لازم و ضروری است. همچنین استفاده از موادی نظیر سلیکا‌ ژل ‌ها که مواد رطوبت‌ گیر هستند هم خیلی مفید و کاربردی است.

شما می توانید  بسته‌ی سیلیکا ژل را در جیب لباس ‌ها قرار دهید  یا آن ها  را از چوب رختی‌ های لباس در کمد لباس آویزان کنید تا لباس‌هاتون از رطوبت در امان باشند.

 

دیدگاه‌ها (۳)

    ملیحه امامی

    بسیار لذت بردم ..ممنون از سایت خوب شیک پوش
    فروشگاه شما کجاس؟تهران شعبه ندارین؟